28 Ocak 2012

'' Öncesini düşünen kahraman olamaz ''

   Fazla düşünmüyorum artık Sonunu düşünmediğim şeyler yapıyorum artık. Ne de olsa '' Sonunu düşünen kahraman olamaz '' dimi? Düşünmüyorum bende. Sonumu bırak bir dakika sonrasını düşünmüyorum. Ama asıl önemli olan sonunu düşünmek değilmiş. Yaşanmış ve değiştirmene imkanın olmayanı düşünmekmiş önemli olan. Geleceği düşünmek o kadarda olay değilmiş aslında. Olay yaşanmış olanı düşünmekmiş. Geleceği düşünürsün kurarsın bozarsın yaparsın yani bir şeyler. Ama yaşanmış olanı değiştirmek istediğin ama asla değiştiremeyeceğin o şeyleri düşünmek. Asla kurtulamayacağın bir labirente düşmektir. Ne kadar çabalarsan çabala hep aynı yere gelirsin. Tam tamam bu sefer kurtuldum dersin ama sonuç gene aynıdır. Sen sadece çabalarınla kalırsın. O düşünceleri silmek çözüm olmaz. Dibini kazacaksın ki tekrar tekrar başa gelmeyesin. Kabuk bağlayan yarayı soyup soyup iyileşmesini beklemek gibi. Oysaki uğraşmasak bıraksak yaramız o kabuğu kabullenecek kabukla birlikte yaramız iyileşecek. Canımız acımadan izi kalmadan kurtulacağız o yaradan. Ama olmaz illaki zor olanı yapacağız. Yarayı sökeceğiz kanata kanata iyileşmesini bekleyeceğiz. Hem canımız yanacak hem izi kalacak. Her o ize baktığımızda başa döneceğiz. O yaranın yaşattığı acıyı hatırlayacağız ve daha çok düşüneceğiz. Olmasaydı bunlar diyeceğiz. Ne bileyim mesela o gün dışarı çıkmasaydım. Ne bileyim o gün yağmur yağmasaydı. Ne bileyim o dershaneye gitmeseydim. O kızla tanışmasaydım. Ne bileyim onu hiç sevmeseydim. Sonra o beni aldatmasaydı. Yalanlar söylemeseydi. Kandırmasaydı. Sonra ben ondan sonra başkasını sevmeseydim. Sonra oda bana yalan söylemeseydi. Söylese bile ben bir öncekinde bunları yaşamasaydım ve onu affetseydim. Şuan bunları yazıyor bile olmayacaktım. Aşka iki kere yenilmiş olmayacaktım. İşte insan bunları düşünüyor. Oysaki ne anlamı var bunları düşünüp kafayı yemenin ? Değişmeyecek yıllarca bunları düşünsem de elimden hiç bir şey gelemeyecek. 1 sn öncesini yaşadıktan sonra geri dönemiyorsak geçmişi düşünmenin ne anlamı olur ki ? Geçmişi düşünmenin ne faydası olur ki ? Bu yüzden diyorum ki '' Sonunu düşünen kahraman olamaz '' değilde '' Öncesini düşünen kahraman olamaz '' Şimdiyi yaşamak lazım. Sadece Şuan düşünmek lazım. Kısacası ; Hayat çok kısa ve yaşayabildiğin kadar yaşa.

Carpe Diem !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder